Uznanie, dźwignia wydajności i dobrego samopoczucia pracownika

W obecnym kontekście, który zmienił nawyki pracy i relacje międzyludzkie, menedżerowie i kadra kierownicza komunikują się coraz częściej za pomocą narzędzi wirtualnych. Utrudnia to wyrażanie uczuć, w szczególności uczucia uznania.
Najnowsze statystyki pokazują, że po tych kolejnych okresach zamknięcia z powodu pandemii 2 miliony pracowników są osłabione i znajdują się w sytuacji wypalenia zawodowego, a zatem naprawdę potrzebują uznania, aby zwiększyć swoją energię.

Pensja, która już nie wystarcza.

Niektórzy menedżerowie często uważają, że fakt, iż pracownik ma szczęście mieć pracę, a więc i wynagrodzenie w świecie, w którym bezrobocie jest endemiczne i dotyka wszystkie warstwy społeczne, oznacza, że pracownik powinien być wdzięczny. Pomija to fakt, że pracownicy często robią coś więcej niż tylko wykonują automatyczne czynności i nie są automatami. Wkład pracowników wykracza daleko poza to, co bezpośrednio lub pośrednio przynoszą w postaci obrotów. Obecnie konieczna jest zmiana tej koncepcji, która jest pełna uprzedzeń i prowadzi do odrzucenia uznania.

Liczne powody do nagradzania.

Celem lidera i menedżera może być motywowanie i angażowanie pracowników w celu rozwoju i umożliwienia im bycia siłą sprawczą. Nagradzanie może stworzyć przyjazną atmosferę, która przyciąga talenty i ma fundamentalne znaczenie. Aby to zrobić, musisz zadać sobie podstawowe pytania dotyczące twojego zachowania w odniesieniu do uznania: czy jestem wdzięczny z empatii, obowiązku, zainteresowania i jak mogę być wdzięczny bez formalnej postawy? Chodzi o to, by zadać sobie głębokie pytanie o sposób, w jaki zarządza się tym istotnym punktem rozpoznania.

Korzyści z uznania dla pracownika i firmy.

Przedstawić je można w następujących punktach.
Pracownik łatwiej identyfikuje się z firmą.
Rozwija poczucie przynależności do firmy.
Poprawia swoje umiejętności.
Podejmuje inicjatywy.
Promuje spójność zespołu.
Uznanie przyczynia się do lepszej atmosfery w zespole.
Poprawia wizerunek Twojej firmy.
Pracownik odnajduje sens w swojej pracy.
Rozwija poczucie własnej wartości.
Redukuje stres.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *